Matei Udrea
Discurs incredibil, în noaptea de Înviere, al IPS Ciprian, Arhiepiscopul Buzăului și Vrancei, care în fața a vreo 5.000 de oameni a recitat, de la cap la coadă, toate narativele propagandei putiniste.
Cuvintele prelatului român au semănat ca două picături de apă cu cele rostite în același timp, la mii de kilometri depărtare, de agentul acoperit al FSB, Patriarhul Kirill al Rusiei, în catedrala de la Moscova.
Cei doi, Arhiepiscopul român din Buzău și Patriarhul rus din Moscova, le-au spus oamenilor despre Oculta Mondială care vrea marea resetare, care vrea să ne schimbe modul de viață și ne pune să mâncăm gândaci.
IPS Ciprian a mers însă mult mai departe și le-a vorbit românilor despre cum „stăpânitorii Pământului“ au provocat războiul din Ucraina (nu Putin, Doamne-ferește, că nu el a invadat o țară vecină și pașnică!), cum tot „oligarhia mondială“ sperie oamenii cu „tot felul de boli și pandemii“.
Discursul acestui ierarh, chiar mai grav decât delirul obișnuit al altui Arhiepiscop rusofil, ÎPS Teodosie al Tomisului și Constanței, arată cât de adânc a pătruns Rusia în structurile bisericii ortodoxe din România. Se dovedește că Moscova a aplicat, cu mare succes, rețeta folosită și în Ucraina, dar și în alte țări ortodoxe, folosindu-se de slujbașii bisericilor pentru a penetra „la firul ierbii“, astfel încât mesajele propagandei să ajungă direct la popor.
Știți, ne întrebăm cum a fost posibil ca acum un secol, în timpul Primului Război Mondial, conducerea Bisericii Ortodoxe Române să trădeze poporul despre care spune că-l iubește și păstorește pentru a trece, cu arme și bagaje, în tabăra cotropitorilor germani chiar în timpul bătăliilor de la Mărășești și Oituz.
Dar nu e nevoie să ne ducem atât de departe în timp. Avem exemple chiar acum, aici.
Mai jos, câteva fragmente din discursul viclean, manipulator și ticălos al Înalt Prea Sfințitului Ciprian, Arhiepiscopul Buzăului și Focșanilor, care în noaptea de Înviere și-a trădat poporul pentru a sluji unei puteri străine.
În primul comentariu, link către tot discursul, direct pe site-ul Arhiepiscopiei.
„Dreptmăritori creştini, întorcându-ne acum la realitatea cotidiană, în plan naţional şi internaţional, constatăm, cu amărăciune în suflet, că războiul fratricid din Ucraina este încă departe de a se încheia, continuând să răspândească incertitudine şi frică pe tot globul, iar asupra noastră, a românilor aflaţi în imediata vecinătate a conflictului militar, planează tot mai multe ameninţări, care generează o evidentă instabilitate regională, cu puternic impact negativ la nivel politic, social, economic şi chiar spiritual.
Cred că este clar pentru toată lumea că, în spatele acestui război, se ascund setea de putere şi lăcomia de avere a celor ce deţin puterea politică, economică şi financiară a lumii, care nu se sfiesc să se considere stăpânitorii Pământului şi factorii decidenţi ai schimbărilor de tot felul.
Se vorbeşte tot mai insistent despre o «nouă ordine mondială» şi o «resetare a lumii», unde credinţa în Dumnezeu şi valorile morale autentice nu au ce căuta; o lume în care păcatul şi fărădelegea să fie prioritare în faţa virtuţilor creştine.
Se doreşte ca ceea ce este tradiţional şi autentic în fiecare ţară cu rădăcini creştine să fie înlocuit cu diverse surogate; ni se sugerează cum trebuie să ne orânduim viaţa, cum să ne educăm copiii şi chiar cum să ne hrănim, acceptând produse alimentare bizare, contrafăcute, care, chipurile, sunt mai bogate în proteine decât cele naturale, şi multe altele.
În aceste circumstanțe, văzând cum întreaga omenire este continuu torturată de frica și consecințele conflictelor armate, cum este pângărită până la desfigurare de o mulțime de păcate și fărădelegi, apoi amenințată periodic și înfricoșată cu tot felul de boli și pandemii, pe fondul unei accentuate crize economice și energetice, conștientizăm și noi, deodată cu părintele Stăniloae, că «singură Învierea ne deschide perspectiva scăpării de fatalitatea naturii care duce la moarte, deschide un plan demn de noi și de năzuințele noastre; iar odată cu aceasta, perspectiva unei tot mai adânci sensibilități și delicateți. Numai Învierea ne va scăpa de lupta greșită pentru a ne asigura o existență efemeră, cu prețul profitării de alții, cu prețul unor imaginare experiențe de împlinire prin plăceri, prin orgolioase și găunoase realizări.
Numai perspectiva Învierii ne dă puterea să ducem adevărata luptă cerută de ea: lupta împotriva pasiunilor, lupta pentru sensibilizare, pentru transparență, pentru comuniune, pentru asemănarea cu Hristos, puterea Celui Care a înviat susținându-ne pe această cale». Încât numai credința dreaptă și statornică în Învierea Domnului rămâne esențială și constituie pentru creștini antidotul împotriva fricii inoculate omenirii de către cei care încearcă să se substituie lui Dumnezeu, profitând la maximum de resursele creației Sale și desconsiderând miliardele de oameni care se zbat în sărăcie și boli de tot felul. Ea ne dă puterea de a purcede mai curând la o «resetare morală» sau de a pune un nou început bun vieții noastre spirituale, în plan personal și comunitar, astfel încât să ne putem continua drumul crucii spre dobândirea vieții veșnice.
Ne exprimăm, așadar, speranța că Mântuitorul Iisus Hristos Cel răstignit și înviat, Pantocratorul, adică Atotțiitorul, Împăratul și Stăpânul lumii și al istoriei, nu va permite ca această frumoasă planetă creată pentru om să fie distrusă de o oligarhie mondială, care de Dumnezeu nu se teme și de oameni nu se rușinează (cf. Luca 18, 2). El ne-a poruncit să ne iubim unii pe alții, pentru a fi recunoscuți drept ucenici ai Săi (cf. Ioan 13, 35), și ne-a lăsat moștenire pacea Lui (Ioan 14, 27), pentru că numai având «pacea lui Dumnezeu, care covârșește orice minte» (Filipeni 4, 7), putem trăi în unitate și armonie cu toți oamenii. (…)”